Varför jag hatar att ha klänning

Idag tänkte jag berätta om varför jag hatar att ha på mig klänning eller kjol. Jag vet inte om jag sagt något om det innan, men jag ville bara göra detta inlägg för någon annan kanske känner igen sig i detta. Så nu i sommar är det bröllop och jag kommer vara tvungen att ha klänning på mig. Jag tror hellre dödar mig själv seriöst. Den ända anledning förutom att mamma tycker att jag ska vara fin klädd är att jag är "tjej" och det är därför hon vill att jag ska ha klänning på bröllopet. Min brorsa behöver inte ha det för han är kille. Jag skulle kunna gå fin klädd, jag skulle kunna ha något som min brorsa kommer ha. Men min mamma tycker inte det är okej för jag "tjej". Men jag vill inte klasifera mig som tjej, och att jag har på mig en klänning förstår min identitet för mig. Visst det är bara för en dag, men det hänger med mig efteråt. Jag mår dåligt när jag måste klä mig "tjejigt". Jag vet att killar som idenfitetar sig som killar också kan ha klänning och fortfarande vara manliga, det är därför jag satt "" vid tjejigt. 

Men det var en kort lite förklaring till varför jag inte vill ha klänning/kjol. Men min mamma skulle inte bry sig. Hon skulle bara tycka jag problematiks och går igen någon fas. Men jag har kännt så himla länge. Förra året på ett bröllopet skadade jag mig själv för jag hatade mig själv så mycket i klänningen.


Kommentera här: